Блог про нерухомість

Податки при оренді 2023

Коли ви здаєте власне житло в оренду, ви отримуєте дохід. Отриманий дохід, згідно чинного законодавства, підлягає оподаткуванню.

Для себе ви можете обрати один з наступних варіантів:
1. не сплачувати податки,
2. сплачувати податки, як фізична особа (як є, нічого не змінювати),
3. як ФОП,
4. як юридична особа (ТОВ, та інші форми) або 5. через управляючу компанію.
Розглянемо всі переваги та недоліки кожного випадку.

Не сплачувати податки з доходів від оренди

Переваги.
  • Жодних витрат

Недоліки.
  • В разі виявлення факту несплати податку до бюджету, необхідно буде заплатити несплачений податок і штраф у розмірі 25 відсотків суми податку (ст.127 ПКУ). Плюс штраф від 85 000 до 170 000 грн. (ст.212 ККУ).

Особливості.
Як можуть виявити, що ви ухиляєтесь від сплати податків?
  • цю інформацію повідомлять орендарі, сусіди або інші “доброзичливці”
  • цю інформацію повідомлять податкові агенти: нотаріус (при нотаріальному посвідчені договору), агенти чи агентства нерухомості (якщо вони посвідчують договір)
  • перевірка силами Фіскальної служби
Сплачувати податки, як фізична особа

Переваги.
  • Жодних штрафів.
  • Не потрібно реєструвати ФОП чи юридичну особу, здавати звітності, оплачувати роботу бухгалтера.
  • Не можливі маніпуляції орендарів чи інших осіб.
  • Цілком легальний дохід, який ви можете підтвердити - важливо, якщо в майбутньому будете купувати і потрібно показати походження грошей.
  • Можна здавати всім - і ФОП і юридичним особам.
  • Немає обмежень по максимальній площі здаваних приміщень.

Недоліки.
  • Сплата податків: податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) - 18% та військовий збір (ВЗ) - 1,5%. Загалом - 19,5%.

Особливості.
  • Сплачувати податок потрібно щокварталу.
  • Якщо орендуватимуть ФОП або юридична особа - вони будуть сплачувати за вас податок.
Сплачувати податки, як ФОП або юридична особа

Переваги.
  • Жодних штрафів.
  • Не можливі маніпуляції орендарів чи інших осіб.
  • Цілком легальний дохід, який ви можете підтвердити - важливо, якщо в майбутньому будете купувати і потрібно показати походження грошей.

Недоліки.
  • Сплата податків та зборів
  • Необхідно реєструвати ФОП або юридичну особу, здавати звітність, наймати бухгалтера (за потреби)

Особливості для ФОП на 2 групі єдиного податку
  • Сплата єдиного податку (ЄП), що становить 20% від мінімальної заробітної плати (МЗП) та єдиного соціального внеску (ЄСВ), що становить 22% від МЗП.
  • Можуть здавати житлові приміщення загальною площею до 400 кв.м та нежитлові - до 900 кв.м.
  • Не можуть здавати ФОП та юридичним особам на загальній системі оподаткування, а також нерезидентам.

Особливості для ФОП або юридичних осіб на 3 групі єдиного податку
  • Сплата ЄП - 5% від доходу та ЄСВ - 22% від МЗП.
  • Можуть здавати житлові приміщення загальною площею до 400 кв.м та нежитлові - до 900 кв.м.
  • Можуть здавати ФОП та юридичним особам на загальній системі оподаткування, а також нерезидентам.

Особливості для ФОП або юридичних осіб на 3 групі єдиного податку, які сплачують ПДВ
  • Сплата ЄП - 3% від доходу,  ЄСВ - 22% від МЗП та ПДВ - 20% від прибутку.
  • Можуть здавати житлові приміщення загальною площею до 400 кв.м та нежитлові - до 900 кв.м.
  • Можуть здавати ФОП та юридичним особам на загальній системі оподаткування, а також нерезидентам.

Особливості для ФОП на загальній системі оподаткування
  • Сплата ПДФО - 18%, ВЗ - 1,5% та ЄСВ - 22% від МЗП. Якщо платник ПДВ - плюс 20% від прибутку.
  • Можуть здавати житлові приміщення загальною площею до 400 кв.м та нежитлові - до 900 кв.м.
  • Можуть здавати ФОП та юридичним особам на загальній системі оподаткування, а також нерезидентам.

Особливості для юридичних осіб на загальній системі оподаткування
  • Сплата податку на прибуток (ПП) - 18%. Якщо платник ПДВ - плюс 20% від прибутку.
  • Можуть здавати житлові приміщення загальною площею до 400 кв.м та нежитлові - до 900 кв.м.
  • Можуть здавати ФОП та юридичним особам на загальній системі оподаткування, а також нерезидентам.
Сплачувати податки через управляючу компанію

Переваги.
  • Жодних штрафів.
  • Не можливі маніпуляції орендарів чи інших осіб.
  • Цілком легальний дохід, який ви можете підтвердити - важливо, якщо в майбутньому будете купувати і потрібно показати походження грошей.
  • Не потрібно реєструвати ФОП чи юридичну особу, здавати звітності, оплачувати роботу бухгалтера.
  • Можна здавати всім - і ФОП і юридичним особам і нерезидентам.
  • Немає обмежень по максимальній площі здаваних приміщень.

Недоліки.
Сплачувати за послуги управляючої компанії - від 10 до 20%.

Особливості.
Заключити договір з управляючою компанією.
Для зручності розрахунку податків і вибору схеми, радимо скористатись нашим онлайн-калькулятором http://stargorod.in.ua/calculator-podatkiv-pry-orendi
Оренда нерухомості